Het zijn onzekere tijden. Voor iedereen, maar ook voor ons, de ondernemers. Hoe gaan wij om met de veranderende wereld? Door het coronavirus staan de wereld en de economie volledig op hun kop. De winkelstraten zijn rustiger. Bovendien kijken mensen minder om zich heen voor aankopen. Ze doen doelgerichter hun inkopen.
De wereld is aan het veranderen. Wij als ondernemers moeten hierin mee ontwikkelen. De ondernemers die nu niet mee veranderen, kunnen hun ondergang tegemoet gaan. Juist nu is het de perfecte tijd om nieuwe ideeën te bedenken voor uw organisatie. We kunnen samen als ondernemers zelf het nieuwe normaal vormgeven.
Door de coronacrisis is het groepsgevoel tussen mensen groter is dan ooit. Consumenten zijn bereid om lokale ondernemingen te steunen. Dit zien we bijvoorbeeld terug op social media. De hashtag #supportyourlocal is al weken trending. Dit symboliseert de steun die klanten geven aan de lokale ondernemers. De Nederlander helpt de lokale, kleine ondernemer door zijn inkopen daar te doen. Op deze manier kunnen de kleine ondernemers deze coronacrisis overleven.
Wat kunt u zelf doen?
Naast dat u ondernemer bent, bent u zelf natuurlijk ook consument. Zoals u weet kunt u als consument het verschil maken voor de lokale ondernemer. Als ondernemer begrijpt u hoe belangrijk het is om elkaar te helpen. Zeker in tijden van onzekerheid. Dus we vragen u ook, om als consument nu het verschil te maken! Er zijn talloze dingen die de consument kan doen om hun lokale helden te steunen. De lokale ondernemers moeten het hebben van hun trouwe klanten.
Support Your Locals Initiatieven
We zien veel initiatieven om ons heen die lokale ondernemers steunen. Neem bijvoorbeeld het initiatief Support Your Locals 010 Box. Dit is een box bestaande uit lokaal bereide etenswaren. De inhoud verandert iedere week weer. Zo krijgen lokale ondernemers een extra steuntje in de rug. Het is een mooi voorbeeld van lokale ondernemers die hun handen ineen slaan. Om zo samen de moeilijkheden te overwinnen.
Retail support
Een ander initiatief wat we zien is bij een kledingzaak in Rotterdam. Een vaste klant van deze ondernemer hielp hem door reclame te maken via zijn eigen sociale media kanalen. De klant postte zijn zelfgemaakte foto’s. Dat leidde tot een toename van verkopen onder de familieleden en vrienden van deze klant. Daarnaast vormde deze positieve online mond-tot-mond-reclame tot een extra verkoopkanaal.
Horeca support
Ook voor de horecasector kan een kleine actie al grote gevolgen hebben. Bestel een keer per week bij uw favoriete lokale restaurant. Of haal een koffietje bij die gezellige tent om de hoek. Zo helpen we als ondernemers elkaar om de zaken draaiende te houden.
Het nieuwe normaal
De wereld verandert en dat blijft voorlopig ook zo. Door in te spelen op de huidige consumentenbehoeftes, kunnen we als ondernemers meegroeien en ons blijven ontwikkelen. Of het nou gaat om individuele initiatieven of dat u het samen doet. Deze deze tijden forceren ons om het spreekwoordelijke wiel opnieuw te ontdekken. Dat geldt zowel voor de consument als ondernemer.
We kunnen innovatiever en creatiever zijn dan ooit. Juist nu economie op de kop staat, kunnen wij, als lokale ondernemers, onze kansen pakken. Wij kunnen te hulp schieten bij het draaiende houden van de omgeving.
Als For the People begrijpen wij als geen ander hoe moeilijk deze tijd is. Wij zijn namelijk ook ondernemer. Het is ons werk om ondernemers te helpen .
In deze tijden van corona geven wij mede-ondernemers gratis advies over alles over personeelsvraagstukken. Zo dragen bij ook een steentje bij aan #supportyourlocals en helpen we elkaar naar een beter toekomst.