Hoe zou jij je werk beschrijven als iemand hiernaar vraagt op een verjaardag? Onze HR Medewerker Farida doet dat zo: “Ik ben verantwoordelijk voor alle administratieve taken van medewerkers die in en uit dienst treden, en alles daar tussenin.” Wat vindt ze het leukst aan haar werk en wanneer gaat ze met een tevreden gevoel naar huis? Farida geeft antwoord hierop en geeft een kijkje in haar werk voor For the People.
Meedenken met de klant
Zo’n twee jaar staat Farida al klaar voor onze ondernemers. En die ondernemers geven vaak aan dat ze blij zijn met Farida. Een greep uit haar werkzaamheden: arbeidsovereenkomsten opstellen, cao’s checken en personeelsgegevens doorvoeren. Maar wat vindt Farida het allerleukst? “Ik vind eigenlijk alle taken leuk, omdat wij met zoveel verschillende cao’s werken. Maar het is vooral fijn om met onze kennis en ervaring met de klant mee te denken en uit te zoeken welke mogelijkheden er zijn.”
Met onze kennis en ervaring meedenken met de klant, dat is het allerleukst.
Snel handelen voor soepele verloning
De verloning van de medewerkers die bij For the People op de payroll staan, is een belangrijk onderdeel van Farida haar werk. Wanneer er zich een probleem voordoet, probeert ze dit zo snel mogelijk op te lossen. “Een medewerker liet ons een keer weten dat het rekeningnummer gewijzigd moest worden. Hiervoor hebben we een kopie van de bankpas nodig. Het verzoek kwam zo’n twee dagen voor de verloning, dus ik moest snel handelen. Ik heb de medewerker direct gebeld, zodat zij op tijd haar salaris zou krijgen. Later liet ze weten hoe fijn ze het vond dat ik haar had gebeld en dat we het samen hadden opgelost.”
“Processen verbeteren geeft mij energie”
Naast meedenken met de klant krijgt Farida heel veel energie van processen verbeteren. “Uitzoeken waar bepaalde processen beter kunnen en dat ook doorvoeren geeft mij veel voldoening. Zo hadden we eens een probleem met lijsten uitdraaien vanuit een systeem. Ik heb dat probleem helemaal uitgezocht, een nieuwe procedure gemaakt en dit in werking gezet. Wetende dat ik mijn bijdrage heb geleverd aan een beter proces, geeft mij ontzettend veel energie.”
Ontzorgen in ondernemen
Uiteindelijk doet Farida dit natuurlijk om de klanten van For the People te ontzorgen in het ondernemen. “Wij nemen een stuk administratie over, we zorgen bijvoorbeeld dat het cao correct wordt toegepast. Onze Fieldmanagers bieden goede HR-ondersteuning, zoals bij ziekteverzuim. Dit kost voor een ondernemer allemaal heel veel tijd. Onze klant hoeft alleen maar de uren of wijzigingen door te geven en de contracten te ondertekenen. Alles eromheen regelen wij.”
Partners in coronatijd
Ook, en juist tijdens de coronacrisis helpt For the People haar ondernemers. Farida vertelt hierover: “We staan altijd klaar voor onze klanten en ondersteunen hen waar nodig, ook in deze tijd.”
Wij regelen alles voor de ondernemer, van administratie tot ziekteverzuim.
Farida in een notendop
Hoe gaat Farida te werk op een werkdag? “Mijn collega’s vinden mij accuraat en probleemoplossend. Maar ook gek en luidruchtig”, lacht ze. “Daarnaast probeer ik altijd goed te luisteren. Mijn doel is uiteindelijk om zo veel mogelijk en zo goed mogelijk mijn werk af te leveren. Als alle taken op mijn lijstje zijn afgerond, ga ik tevreden naar huis na een werkdag.”
Ook de andere professionals van For the People leren kennen? Maak kennis met onze Fieldmanagers Susanne, Valerie, Merel en Emily.