Een echte HR-professional, persoonlijke hulplijn, vertrouwenspersoon en probleemoplosser. Dat zijn onze HR Fieldmanagers Susanne, Merel, Valerie en Emily. Elke dag staan ze weer klaar voor al onze ondernemers en hun personeel met een bakkerij, slagerij, autozaak, bloemenzaak, winkel, horecazaak, kapperszaak, groothandel en nog veel meer. Maar wat doen ze precies? En waarom zijn ze zo belangrijk voor onze ondernemers? Lees verder en kom erachter.
Rijdend HR-winkeltje
Onze HR Fieldmanagers ondersteunen ondernemers en hun werknemers bij allerlei personeelszaken. Emily: “Als HR Fieldmanager, ben je een soort rijdend HR-winkeltje. We zijn vertrouwenspersoon, we doen ziekteverzuimbegeleiding, we adviseren de ondernemer op het gebied van zijn personeel en we voeren beoordelingsgesprekken. En zo scheuren we het hele land door.”
Vraag maar raak
De ondernemers en werknemers kunnen altijd terecht met alle vragen bij onze Fieldmanagers. Zo krijgt Valerie veel vragen over uren, contracten, verlof en zorgen op de werkvloer. “Ik ben er om problemen op te lossen voor klanten. Door regelmatig één-op-één gesprekken te voeren, weet ik wat er verbeterd kan worden om de betrokkenheid van medewerkers te verhogen. Als direct aanspreekpunt voor de klant bouw ik een persoonlijke band op met de ondernemers en de medewerkers.”
Ik ben er om problemen op te lossen voor de klant
Valerie - HR Fieldmanager
Kijken naar oplossingen
Onze Fieldmanagers proberen altijd samen met de ondernemer of de werknemer een oplossing te vinden voor een probleem. Ook bij arbeidsconflicten springen ze bij. Merel zegt hierover: “De diversiteit in mijn werk is echt groot, het ene moment zet ik een nieuw rouleersysteem op qua werkroosters, het andere moment los ik arbeidsconflicten op tussen opdrachtgever en werknemer. Ik ga persoonlijk naar de klant wanneer er problemen zijn. Het doel is altijd dat beide partijen daarna weer met een fijn gevoel samen op de werkvloer staan.”
Een lager ziekteverzuim
Wanneer een medewerker kort-of langdurig ziek is, nemen onze Fieldmanagers te begeleiding van het ziekteverzuim over. Hierdoor hoeft de ondernemer niet contact te onderhouden met de verzekering, casemanager en bedrijfsarts. Er is maar één contactpersoon, en dat is zijn of haar persoonlijke Fieldmanager. Ook Susanne begeleidt het ziekteverzuim van medewerkers: “Wanneer er een medewerker ziek is, heb ik veel contact met diegene en met de werkgever. Ik probeer altijd zo oplossingsgericht mogelijk te werken. Vaak zorgt dit ervoor dat het welzijn van de medewerker verbetert en sneller weer aan het werk kan.”
Meer tijd om te ondernemen
Dat onze Fieldmanagers allerlei personeelszaken uit handen nemen, geeft de ondernemers meer tijd om te doen waar ze goed in zijn. “Onze klanten zijn bezig met het verbeteren van hun zaak of producten. Ze willen niet nadenken of de medewerkers wel in de goede schaal zitten of over een wijziging in de cao. Er gebeurt zó veel, dat is voor een ondernemer bijna niet bij te houden. Daarom ontzorgen wij die ondernemers bij alle zaken rondom het personeel”, zegt Susanne. Daar sluit Emily zich bij aan: “Sommige oplossingen lijken voor mij heel klein, maar voor de ondernemer kan het een groot verschil maken. Zo kan ik van meerwaarde zijn binnen een bedrijf. Dat is mooi om te zien!”
Leer de Fieldmanagers beter kennen
Benieuwd naar meer over de Fieldmanagers zelf en hun ervaringen? Leer ze dan wat beter kennen in de interviews van Merel, Susanne en Emily.