Slagerij Ridder

Zo zorgt slagerij Ridder voor het personeel

Een kijkje achter de schermen

Zo zorgt slagerij Ridder voor het personeel

“Hé Piet, hoe is het?” Sam Ridder loopt door zijn slagerij en kent bijna al zijn klanten gewoon bij naam. En dat is niet gek, want het familiebedrijf dat van vader Marco op zoon Sam is gegaan, is al 27 jaar gevestigd in Alphen aan den Rijn. Sam geeft een kijkje achter de schermen en vertelt hoe hij het allemaal goed regelt voor zijn personeel.

Klant staat centraal

In de moderne slagerij ligt het vlees netjes opgesteld achter de vitrines. Maar ook voor een lekker broodje of kopje koffie kunnen de klanten hier terecht. Sam zegt: “Ik vind het belangrijk dat onze klanten vanaf het moment van binnenkomst totdat ze de deur uitlopen, contact hebben met ons personeel. En natuurlijk dat ze blij weggaan met een mooi stukje vlees.”

Familiebedrijf

Familiebedrijf

De nuchtere Sam is pas 21 jaar, maar heeft 3 jaar geleden al de zaak van zijn vader Marco overgenomen. “Mijn vader is ooit begonnen in Amsterdam maar wilde iets groters. Toen is hij naar Alphen aan den Rijn gegaan en daarna hebben we altijd in Alphen gezeten. En nu heb ik het overgenomen,” vertelt hij trots.

Zorgen voor je personeel

Bij een eigen onderneming komt ook de zorg voor je personeel kijken. Sam zegt: “Samen met mijn medewerkers doen we alles voor de klanten, zodat zij met een glimlach weer de deur uit lopen. Andersom wil ik ook dat mijn mensen met plezier naar het werk gaan. Maar er komt ook veel administratie bij kijken en soms is er helaas een collega ziek en moet dat opgevangen worden.”

Door For the People kan ik mij focussen op de slagerij.

Sam Slagerij Ridder

“For the People haalt alle zorgen weg”

Om alles goed geregeld te hebben voor zijn personeel, werkt Sam samen met For the People: “Zodat we alle administratie, zoals het netjes uitbetalen van de salarissen, niet zelf te hoeven doen. Ook als er iemand ziek is, neemt For the People de verantwoordelijkheid op zich. Dat haalt bij mij alle zorgen weg en zo kan ik mij kan focussen op de slagerij, wat ik zo leuk vind.”

Persoonlijke HR Fieldmanager

Persoonlijke HR Fieldmanager

Daarnaast heeft Sam ook zijn eigen persoonlijke HR Fieldmanager, Merel. Zij komt regelmatig bij de ondernemer over de vloer. En dat is te zien: alle medewerkers in de slagerij kennen haar en ze weet de weg in de zaak te vinden. Sam zegt: “Merel ondersteunt mij erg goed om voor mijn personeel alles op orde te hebben. Daarnaast kan ik haar altijd bereiken, van de ochtend tot in de avond. Dat werkt echt superfijn en ik zou andere ondernemers dit zeker aanbevelen.”

Wil jij weten wat For the People voor jouw zaak kan betekenen?

Wil jij weten wat For the People voor jouw zaak kan betekenen?

Neem vrijblijvend contact op met Charlotte Scholte, Manager For the People Charlotte, via 06 – 51 37 92 07 of charlotte.scholte@forthepeople.nl.