MKB Ondernemersloket voor kosteloze ondersteuning bij personeelsvraagstukken

Download persbericht

Sinds de uitbraak van de coronacrisis staat de wereld van veel ondernemers op zijn kop. Er ontstaat een nieuwe en onbekende situatie, waar zij vooraf nooit over hebben hoeven nadenken. Dit levert veel uitdagingen op. For the People wil deze ondernemers helpen met raad en daad, waar dat kan. Daarom heeft For the People het initiatief genomen om het MKB Ondernemersloket te openen. Bij dit loket kan gratis aanspraak gemaakt worden op advies rondom alle personeelsvraagstukken.

We moeten elkaar steunen. Juist nu.

Op een korte termijn vinden veel veranderingen plaats. Het is bijna onmogelijk om het allemaal bij te houden en veel kleinere ondernemers zien door de bomen het bos niet meer. Jolijn de Hoogh, directeur van For the People: “Bij een aantal van onze klanten lijkt het nu iedere dag op de kerstperiode. Zo druk is het. Denk hierbij aan de bakkers en de slagers. Dit brengt ook personele uitdagingen met zich mee. Maar aan de andere kant zien wij ook klanten waarbij de zaak dicht moet. Zoals bij onze kappers en een aantal hoteliers. Naast bedreiging van de continuïteit brengt dit ook veel menselijke vragen met zich mee. Hoe kun je dan het beste zorgen voor je personeel? Laat je ze gewoon hun eigen gang gaan, of besteed je nu juist aandacht aan zaken die zijn blijven liggen? Bij dat soort vraagstukken willen wij mensen een steuntje in de rug bieden.”

For the People heeft meer dan tien jaar ervaring in Human Resources (HR) diensten voor de kleinere MKB’er. Dit al sinds oprichting vanuit een zeer betrokken partnerschap met de ondernemers. Omdat er nu heel veel vraag is naar deskundigheid over personeelszaken, wil For the People deze kennis en ervaring graag kosteloos beschikbaar stellen voor álle ondernemers in Nederland die nu vragen hebben omtrent hun personeelszaken. Of dit nou op juridisch, administratief of simpelweg menselijk vlak is.

Het MKB Ondernemersloket

Iedere ondernemer heeft zijn of haar eigen vraagstukken. Als een aanvraag binnenkomt bij het loket wordt voor iedere ondernemer daarom de tijd genomen die nodig is om deze unieke situatie door te nemen. Na een uitgebreide inventarisatie volgt of volgen een of meerdere adviesgesprek(ken). Deze adviesdiensten worden gedurende de coronacrisis kosteloos aangeboden.

Dit kan gaan over een grote hoeveelheid thema’s. Om een paar voorbeelden te noemen: betaal je later dan normaal de vakantiegelden, of doe je dat juist op de normale datum? Ga ik arbeidscontracten verlengen en zo ja, hoe? Daarnaast komen ook thema’s aan bod zoals het omgaan met (preventief) ziekteverzuim en mogelijke onenigheid die daaruit ontspringt. Maar ook voor de zachtere kant van de zaak is ruimte: bijvoorbeeld hoe je het personeel gemotiveerd houdt tijdens het thuiswerken. Daarnaast helpt For the People ook met andere ondernemersvraagstukken, zoals het aanspraak maken op de NOW-regeling of het veilig inrichten van de werkplek. Opgesomd: iedere situatie is uniek en vergt een andere aanpak, die middels het MKB Ondernemersloket besproken kan worden.

Alle kleine beetjes helpen, daarom kunnen alle ondernemers die dat willen aanspraak maken op het gratis advies via het MKB Ondernemersloket.

Noot voor de redactie

In tijden zoals deze zitten veel ondernemers met vragen. Deze variëren van vragen over ziektekosten, aanspraak maken op noodkredieten of simpelweg vragen over hoe er nu het beste voor het personeel gezorgd kan worden. Voor al die vragen heeft For the People het MKB Ondernemersloket, geheel vrijblijvend.

Bij For the People draait het om de mensen op de werkvloer. Want als professionele HR-organisatie is For the People de mobiele afdeling personeelszaken voor ondernemers. Ondernemen is een vak op zich, net als goed werkgeverschap. Een ondernemer is per slot van rekening niet de zaak begonnen om chef personeelszaken of jurist te zijn. De diensten van For the People creëren rust en duidelijkheid op de werkvloer. Zo doet iedereen waar hij of zij goed in is. Zo zijn de praktische zaken goed geregeld en staat een goede werksfeer voorop. Dat maakt werken leuker en lichter!

Meer informatie

Voor aanvullend persmateriaal, neem contact op met Emiel Heinsbroek via info@forthepeople.nl of telefonisch 06 – 193 737 54.

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en volg For the People op LinkedIn, Facebook en Instagram.

Download bovenstaand document voor het officiële persbericht.