Bart Ridder heeft een goedlopende slagerij in Ouderkerk aan de Amstel. Hij vertelt: “In 2012 heb ik het bedrijf van mijn ouders overgenomen. Toen ben ik meteen met For the People gaan werken en heb daar de afgelopen jaren geen spijt van gehad. Het is bijna niet meer te doen om alles zelf bij te houden ten aanzien van wet- en regelgeving en ik wil het natuurlijk wel goed regelen voor mijn mensen”.
Geen omkijken naar de personeelsadministratie
Bart vervolgt: “Als ik het allemaal zelf zou doen lijkt het misschien goedkoper, maar dan tel ik mijn eigen uren niet mee. Uren die ik nu in mijn zaak en mijn gezin kan steken. Ik weet bijna zeker dat ik hiermee meer verdien dan ik investeer in For the People. Daarnaast geef ik iedere week de gewerkte uren online door en For the People doet de rest. Ik kan ze altijd bellen als er vragen zijn of als ik iemand bijvoorbeeld salarisverhoging wil geven of een cursus wil aanbieden. Er werken best wat studenten bij mij waarmee ik doelen stel en afspraken voor beloning maak. Als ze die doelen behalen, zorgt For the People dat het ook financieel geregeld wordt. Ik wil mijn personeel graag motiveren en ‘hongerig’ houden om meer binnen het slagersvak te leren”.
Als ik het allemaal zelf zou doen lijkt het misschien goedkoper, maar dan tel ik mijn eigen uren niet mee. Uren die ik nu in mijn zaak en mijn gezin kan steken.
Bart Ridder - Eigenaar, Slagerij Ridder
Van jongste naar oudste
“Toen ik hier begon en de zaak nog van mijn ouders was, was ik de jongste medewerker”, zegt Bart. “Inmiddels ben ik de oudste en is het personeel een stuk jonger geworden. Eigenlijk is gemak voor mij de belangrijkste motivatie om met For the People te werken en dat is wat ik aan alle kanten ervaar. Ik word snel en goed geholpen en kan alles online invullen. Daarbij sturen ze me automatisch een berichtje als mensen een bepaalde tijd in dienst zijn en brengen ze me op de hoogte van veranderingen in cao en wet- en regelgeving waar ik van moet weten. En heb ik een keer een vraag waar men niet direct antwoord op heeft, dan krijg ik een mail dat ze ermee bezig zijn. Dat geeft mij vertrouwen.”