Vleeschmeester Rotterdam

Zo focussen de Vleeschmeesters op ondernemen

Vakmanschap op de eerste plaats.

Zo focussen de Vleeschmeesters op ondernemen

Bij Vleeschmeester Rotterdam-Hillegersberg draait alles om kwaliteit, vakmanschap en passie voor vlees. Het bedrijf, geleid door twee ervaren vakmensen, heeft in de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Dominique Melis en Arie De Roode geven een kijkje achter de schermen van de Vleeschmeester.

De oorsprong van Vleeschmeester

De wortels van Vleeschmeester liggen diep in de traditie van het slagersvak. “Ik ben begonnen op mijn veertiende,” vertelt Dominique. “Het was toen een bijbaan, ik had al snel het hele vak geleerd.” Deze liefde groeide uit tot een levenslange passie, wat uiteindelijk leidde tot de opening van zijn eerste winkel op 22-jarige leeftijd. Al snel werd Dominique directeur bij een andere franchiseketen. “Hier heb ik 25 slagerijen gerund.” Na deze uitdaging is Dominique in 2018 zijn eigen onderneming begonnen: Vleeschmeester. De nieuwe zaak was al snel een succes en groeide in een rap tempo uit van één vestiging naar veertien door het hele land.

Het nieuwe Vleeschmeesterschap

Het nieuwe Vleeschmeesterschap

Met de groei van het bedrijf veranderde ook de aanpak. Vernieuwing en meegaan in de snel veranderende vraag van consumenten zijn het belangrijkste voor de twee ondernemers. “Tegenwoordig willen klanten het verhaal achter het product weten,” legt Dominique uit. “Ze willen zeker weten dat het vlees dat ze kopen van hoge kwaliteit is en op een verantwoorde manier geproduceerd.” Daarom biedt Vleeschmeester niet alleen vlees van topkwaliteit, maar zorgen zij ook voor het beste advies.

Vakmanschap op nummer 1

Vleeschmeester wil zich focussen op wat hen gelukkig maakt: het leveren van het kwalitatief beste vlees in de regio. Dominique en Arie vertellen met een glimlach: “Wij waren helemaal ziek van al dat administratieve geneuzel.” Vleeschmeester werkt  daarom sinds kort samen met For the People. “Eigenlijk is het gewoon rust,” verteld Dominique. “Ik kan nu gewoon weer bezig zijn met ondernemen.”

Een professioneler gevoel

Bij het overnemen van nieuwe winkels en het aannemen van nieuwe medewerkers komen veel administratieve en HR-taken kijken. “Ik zeg, we hebben een HR Fieldmanager die komt van de week alle papieren in orde maken. Ze weten gelijk dat zij het aanspreekpunt is. Wij staan daar los van,” verteld Dominique. Op deze manier kunnen de slagers zich focussen op het inwerken van het nieuwe personeel.

Dan denkt het personeel meteen, wat is het hier goed geregeld!

Dominique Melis - Oprichter, Vleeschmeester

Een fijnere werkomgeving

Emily is de HR-Fieldmanager bij Vleeschmeester zij is niet alleen het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers maar ook zorgt zij voor alles omtrent de arbeidsovereenkomsten van de medewerkers, voert zij belangrijke gesprekken met medewerkers en is zij een aanspreekpunt voor de ondernemers. “Eigenlijk alles wat ik vraag, regelt ze gelijk,” zegt Dominique. De twee ondernemers en hun medewerkers zijn enorm te spreken over Emily, ze zorgt er niet alleen voor dat de eigenaren kunnen focussen op ondernemen maar ook voor een positievere werkomgeving. ” Ze is niet op haar mondje gevallen,” verteld Arie.

Vooruitkijken naar de Toekomst

Vooruitkijken naar de Toekomst

Met negen winkels en plannen om nog verder uit te breiden, kijkt Vleeschmeester vol vertrouwen naar de toekomst. “Onze visie is om de beste vleesformule van Nederland te zijn,” vertellen Dominique en Arie. “Hoeveel winkels daar uiteindelijk bij horen, zien we wel.”

Wil jij weten wat For the People voor jouw zaak kan betekenen?

Wil jij weten wat For the People voor jouw zaak kan betekenen?

Neem vrijblijvend contact op met Charlotte Scholte, via 06 – 51 37 92 07 of charlotte.scholte@forthepeople.nl.