Jacco vertelt: “Ik heb alle papieren rompslomp jarenlang zelf gedaan en daarmee weet ik ook wat er fout kan gaan. Met name aan het einde van de maand als je toch al veel afsluitingen hebt, moet je ook de salarisuitbetaling en de loonbelasting nog regelen. Dat hoef ik nu niet meer te doen. Het enige wat ik aan For the People doorgeef zijn de gewerkte uren. Daarbij verandert de wet- en regelgeving snel en is het fijn als er een partij is die precies weet wat wel en niet mag. In een winkel vraag je veel van je medewerkers en daarom wil ik het goed voor hen regelen.”
Begeleiding van de teams
Met twee winkels stonden Jacco en zijn vrouw zelf dichtbij de medewerkers. Maar met de opening van de derde winkel wordt dat in een keer een stuk lastiger. Jacco: “Normaal zie je wat er gebeurt, spreken je mensen je direct aan als ze vragen hebben of een probleem. Op afstand is dat toch iets lastiger. Daarom kiezen we voor begeleiding vanuit For the People. Zij komen bij ons langs, leren onze mensen kennen en zo zorgen we ervoor dat ook de derde winkel zelfstandig draait. In het begin hadden onze medewerkers veel vragen hoe het geregeld was met hun contract en hun rechten en plichten. Door de gesprekken die For the People met hen gevoerd heeft, heeft uiteindelijk iedereen met een goed gevoel getekend.”
Ik heb jarenlang alles zelf gedaan en weet dus ook wat er fout kan gaan. Dat gebeurt me met For the People dus niet meer.
Jacco de Bruine - Eigenaar, Primera Sanders
Het draait om vertrouwen
Voordat Jacco het besluit nam, heeft hij verschillende gesprekken met For the People gehad. Hij legt uit: “Naast het financiële plaatje wilde ik weten of er geen addertje onder het gras zat. Als ik met een partij in zee ga voor dit soort zaken, wil ik hun verdienmodel snappen en er een goed gevoel over hebben. Daarbij werken sommige mensen al heel lang bij mij en vind ik het belangrijk dat dat gekoesterd wordt. Ik wil mijn mensen in het proces meenemen, zodat ze zien dat ik juist met For the People in zee ga om goed voor hen te zijn.”